Chcesz zbudować pozytywny wizerunek firmy? Postaw na Instagram!
Instagram jest serwisem, który powstał z myślą o publikacji amatorskich zdjęć. Obecnie wiele się zmieniło, a reklama na Instagramie i prowadzenie profilu firmowego cieszy się coraz większą popularnością wśród przedsiębiorców.
Dlaczego warto?
- Szybciej można podnieść widoczność i rozpoznawalność marki, produktu, a także usług.
- Treści graficzne, czyli obrazki, grafiki oraz zdjęcia angażują użytkownika kilkakrotnie bardziej niż teksty.
- Twoja firma staje się bardziej kreatywna i jest postrzegana jako nowoczesna.
- Profil firmowy umożliwia udostępnienie numeru telefonu, adresu
e-mail czy lokalizacji, aby Wasi klienci mogli się z Wami kontaktować. - Instagram pomoże Twojej firmie w tworzeniu postów promujących usługi lub produkty.
- Twoja firma zyskuje dostęp do danych określających popularność poszczególnych postów, reakcji na Twoje publikacje oraz do informacji o odbiorcach.
Reklama na Instagramie to o wiele więcej, niż tylko przedstawianie oferty firmy. To budowanie wizerunku, stabilnej pozycji na rynku, dzięki czemu firma staje się rozpoznawalna i pozostaje w pamięci konsumentów.
Budowanie marki
5 kroków, które pozwolą Twojej firmie zbudować markę w sposób efektywny:
- analiza konkurencji – prześledzenie profili na Instagramie prowadzonych przez konkurencję,
- lista najważniejszych hashtagów # – sposób na dotarcie do grupy docelowej,
- harmonogram publikacji – zaplanowanie częstotliwości publikacji oraz przygotowanie treści,
- aktywne działania w serwisie – w social mediach należy reagować na działania fanów i wchodzić z Nimi w interakcję,
- skrócony link do Twojej strony – odpowiednie miejsce na tego typu działanie to sekcja informacji o profilu tzw. BIO.
Płatna reklama
Reklama na Instagramie jest przeprowadzana dokładnie w taki sam sposób, jak na Facebooku. Takie rozwiązanie oraz forma posiada wiele zalet. Warto wspomnieć o tym, że reklama na Instagramie dodawana jest z tego samego modułu co na Facebook’u. Dzięki temu można wykorzystać już wcześniej utworzone grupy docelowe. Należy zwrócić uwagę na fakt, że Facebook łączy ze sobą treści oraz inne formy prezentacji np. zdjęcia, filmiki. Natomiast Instagram to głównie zdjęcia, czyli wizualny przekaz reklamy danego produktu.
Reklama płatna jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla firm, które dopiero zaczynają swoją przygodę z Instagramem. Istotne jest to, że reklama na Instagramie to o wiele więcej, niż tylko przedstawianie oferty firmy. To budowanie wizerunku, stabilnej pozycji na rynku, dzięki czemu firma staje się rozpoznawalna i pozostaje w pamięci konsumentów. Reklamy w tym serwisie opierają się głównie na kreatywnym i nieszablonowym pomyśle.
Twoja firma zyskuje dostęp do danych określających popularność poszczególnych postów, reakcji na Twoje publikacje oraz do informacji o odbiorcach.
Reklama na Instagramie to o wiele więcej, niż tylko przedstawianie oferty firmy. To budowanie wizerunku, stabilnej pozycji na rynku, dzięki czemu firma staje się rozpoznawalna i pozostaje w pamięci konsumentów.