Rzeszowska Agencja Rozwoju Regionalnego S.A. informuje o rozpoczęciu pierwszej edycji rekrutacji do projektu „PASJA BIZNESU” współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego na podstawie umowy z Wojewódzkim Urzędem Pracy w Rzeszowie, pełniącym rolę Instytucji Pośredniczącej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020.
Kto może otrzymać dofinansowanie?
W ramach projektu wsparciem mogą być objęte tylko poniższe grupy docelowe:
Projekt adresowany jest do osób spełniających następujące kryteria:
Osoby, które w dniu rozpoczęcia udziału mają ukończone 30 lat (od dnia 30 urodzin) z obszaru woj. podkarpackiego (uczy się, pracuje lub zamieszkuje na obszarze woj. podkarpackiego wg przepisów Kodeksu Cywilnego).
Osoby, które nie miały zarejestrowanej działalności gospodarczej w okresie 12 miesięcy przed dniem przystąpienia do projektu.
Osoby pozostające bez pracy (bezrobotne i bierne zawodowo), które znajdują się w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy, tj.:
osoby w wieku 50 lat i więcej,
osoby długotrwale bezrobotne,
kobiety,
osoby z niepełnosprawnościami,
osoby o niskich kwalifikacjach.
bezrobotny mężczyzna w wieku powyżej 30 roku życia i poniżej 49 roku życia (nie będący w najtrudniejszej sytuacji na rynku pracy).
osoby ubogie pracujące, zatrudnione na umowie krótkoterminowej/cywilno- prawnej,
rodzice/opiekunowie prawni min. 3 dzieci do 18 r.ż.,
rolnicy i członkowie ich rodzin, których gospodarstwa rolne nie przekraczają 2 hektary przeliczeniowe, zamierzający odejść z rolnictwa,
reemigrant lub imigrant.
NA ETAPIE REKRUTACJI do projektu przyznawane będą dodatkowe punkty premiujące dla:
– rolników i członków ich rodzin mających gospodarstwa do 2 hektarów przeliczeniowych (tj. osób, które zadeklarują przejście z systemu KRUS do ZUS po zarejestrowaniu działalności) – 9 punktów, – rodziców/opiekunów co najmniej 3 dzieci w wieku do 18 lat – 9 punktów.
Na co można otrzymać dofinansowanie?
Bezzwrotne wsparcie dla osób zamierzających rozpocząć prowadzenie działalności gospodarczej, obejmujące:
bezpłatne wsparcie szkoleniowe: a) szkolenia związane z prowadzeniem działalności gospodarczej w wymiarze 40h, b) pomoc w przygotowaniu biznesplanu. Wsparcie szkoleniowe udzielane jest wyłącznie na etapie poprzedzającym rozpoczęcie działalności gospodarczej.
dodatkowe wsparcie: zwrot kosztów opieki nad dzieckiem do lat 7 lub osobą zależną, zwrot kosztów dojazdu, materiały szkoleniowe, wyżywienie.
dotacje na uruchomienie działalności gospodarczej bezzwrotna pomoc finansowa na rozpoczęcie działalności gospodarczej przyznawana wyłącznie w formie stawki jednostkowej (stawka jednostkowa na samozatrudnienie). Obowiązująca kwota stawki jednostkowej na samozatrudnienie wynosi 23 050,00 zł.
Projekt zakłada udzielenie wsparcia finansowego 81 Uczestnikom projektu (w ramach 3 edycji rekrutacji), w tym: I edycja naboru – 27 osób II edycja naboru – 27 osób III edycja naboru – 27 osób.
Uczestnik projektu będzie zobowiązany do prowadzenia i utrzymania działalności gospodarczej co najmniej przez okres 12 miesięcy od dnia faktycznego rozpoczęcia działalności gospodarczej pod rygorem zwrotu środków.
Wsparcie finansowe w formie stawki jednostkowej wypłacane jednorazowo i finansowe wsparcie pomostowego stanowią pomoc publiczną de minimis.
Uczestnik projektu ma obowiązek wnieść zabezpieczenie prawidłowej realizacji umowy na otrzymanie wsparcia finansowego.
4. finansowe wsparcie pomostowe pomoc finansowa wypłacana Uczestnikowi projektu w formie comiesięcznej transzy w kwocie 2 600,00 zł wsparcia finansowego przez okres pierwszych 12 miesięcy licząc od daty rozpoczęcia działalności gospodarczej przez Uczestnika/Uczestniczkę projektu. Finansowe wsparcie pomostowe jest przyznawane na pokrycie wydatków bieżących wyłącznie w kwocie netto (bez podatku od towarów i usług VAT).
Termin składania wniosków .
Dokumenty rekrutacyjne można składać w terminie od 12.01.2021r. do 18.01.2021r. do godz. 15:00
Termin ogłoszenia wyników.
Planowany termin rozstrzygnięcia: styczeń/luty 2021
Sposób składania wniosków.
UWAGA !
Ze względu na pandemię koronawirusa, zaleca się aby DOKUMENTY REKRUTACYJNE dostarczać na adres Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. ul Szopena 51, Rzeszów w kopercie z adnotacją PASJA BIZNESU:
za pośrednictwem poczty /kuriera (forma preferowana)
osobiście pozostawić w skrzynce na listy w siedzibie tutejszej agencji w trakcie trwania rekrutacji
od poniedziałku do piątku w godzinach od 07.00-15.00.
Rekrutacja:
I edycja: 12-18.01.2021r
II edycja: I/II kwartał 2021
III edycja: III/IV kwartał 2021
Liczba Uczestników Projektu:
90 osób (3 edycje).
Okres realizacji Projektu:
01.09.2020–31.12.2022
Szczegółowe informacje dotyczące procesu rekrutacji oraz metodologii przyznawania punktów określa Regulamin rekrutacji i udziału w projekcie.
DOKUMENTY REKRUTACYJNE I SZCZEGÓŁOWE INFORMACJE dostępne są na stronie internetowej
Szanowni Państwo, poniżej przedstawiamy wszystkie dokumenty obowiązujące w ramach realizowanego projektu. Zwracamy szczególną uwagę na konieczność zapoznania się z zapisami regulaminów.
Każda osoba otrzyma potwierdzenie złożenia dokumentów z nadanym numerem NIF (Numer Identyfikacyjny Formularza) oraz datą i godziną przyjęcia dokumentów.
DOKUMENTY REKRUTACYJNE
Regulamin rekrutacji i udziału w projekcie
Załączniki:
Formularz rekrutacyjny do udziału w projekcie – Załącznik nr 1
Status kandydata na rynku pracy – Załącznik nr 2
Oświadczenie o posiadaniu statusu osoby pracującej – Załącznik nr 3
Oświadczenie o posiadaniu co najmniej 3 dzieci – Załącznik nr 4
Oświadczenie o posiadaniu statusu rolnika lub członka rodziny rolnika – Załącznik nr 5
Oświadczenie o ubezpieczeniu lub braku ubezpieczenia w KRUS- Załącznik nr 6
Oświadczenie osoby z niepełnosprawnością – Załącznik nr 7
Oświadczenie o posiadaniu statusu reemigranta lub imigranta– Załącznik nr 8
Oświadczenie o dochodach – Załącznik nr 9
Oświadczenie o spełnianiu kryteriów kwalifikacyjnych do udziału w projekcie – Załącznik nr 10
Oświadczenie dotyczące przetwarzania danych osobowych – Załącznik nr 11
Wzór Oświadczenia o otrzymaniu / nieotrzymaniu pomocy de minimis.
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis.
Osoba zakwalifikowana do udziału w projekcie jest zobowiązana do podpisania i złożenia deklaracji:
Deklaracja uczestnictwa w projekcie – Załącznik nr 12
Zaświadczenie o przebiegu ubezpieczeń społecznych US-7
W związku ze zmianą Wytycznych w zakresie kwalifikowalności wydatków w ramach EFSw zakresie procedury potwierdzenia dokumentem urzędowym kwalifikowalnościuczestników w projektach EFE, zatwierdzoną przez Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej osoby bezrobotne oraz bierne zawodowo, zakwalifikowane do udziału w projekcie PASJA BIZNESU przed skorzystaniem z bezpłatnego wsparcia szkoleniowo – doradczego, będą zobowiązane do dostarczenia Zaświadczenia o przebiegu ubezpieczeń społecznych US-7, wydane przez właściwą terenową jednostkę Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Karta oceny formalnej Formularza Rekrutacyjnego – Załącznik nr 13
Karta oceny merytorycznej Formularza Rekrutacyjnego – Załącznik nr 14
Karty oceny rozmowy z Doradcą Zawodowym – Załącznik nr 15
Umowa
Umowa o udzielenie wsparcia szkoleniowego – Załącznik nr 16
PRZYZNANIE WSPARCIA FINANSOWEGO
Regulamin przyznawania środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości.
Załączniki:
Wzór biznesplanu.
Wzór wniosku o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego.
Wzór wniosku o udzielenie pomocy de minimis.
Wzór Oświadczenia o otrzymaniu / nie otrzymaniu pomocy de minimis.
Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (zgodnie z załącznikiem do Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 października 2014 r., Dz. U. 2014, poz. 1543).
Oświadczenie sprzedawcy używanego sprzętu.
Wzór karty oceny formalnej wniosku o przyznanie wsparcia finansowego i pomostowego.
Wzór karty oceny biznesplanu.
Wzór odwołania od oceny biznesplanu.
Wzór umowy dofinansowania podjęcia działalności gospodarczej.
Wzór umowy o udzielenie wsparcia pomostowego.
Dane kontaktowe: Tel.: 17 867 62 14 E-mail: info@rarr.rzeszow.pl